Mehaničar otvoreno priznao kako varaju ljude

Nažalost, kao i u mnogim industrijama, neki mehaničari koriste neznanje svojih klijenata kako bi ostvarili dodatnu zaradu, ponekad na neetičan način. Iako većina mehaničara obavlja posao pošteno, postoji nekoliko uobičajenih načina na koje nepošteni majstori mogu varati klijente tijekom popravka automobila, a ne jedan vrlo čest je upozorio i popularni automehaničar.
Jedan od najčešćih oblika prijevare jest preporučivanje ili obavljanje popravaka koji uopće nisu potrebni. Mehaničari mogu tvrditi da su određeni dijelovi oštećeni ili istrošeni, iako su u dobrom stanju, te inzistirati na njihovoj zamjeni. Na ovaj način naplaćuju usluge i dijelove koji nisu potrebni, podižući račun bez stvarnog razloga.
Još jedna taktika je korištenje zamjenskih dijelova niskog kvaliteta, ali naplata originalnih ili skupljih dijelova. Klijenti često nemaju mogućnost provjeriti je li ugrađeni dio originalan ili ne, pa mehaničar može iskoristiti tu neinformiranost. Neki mehaničari mogu napuhati broj sati rada kako bi opravdali višu cijenu popravka. Iako stvarni posao može trajati kraće, naplaćuju više radnih sati nego što je stvarno bilo potrebno za popravak vozila.
Jedna od najčešćih prevara: ‘Mi to popravimo s dijelom od 37 eura’
Na jednu od najčešćih prevara upozorio je mehaničar David Long na svom You Tube kanalu gdje redovito objavljuje videozapise kako bi savjetovao vozače koji trebaju popraviti svoje automobile.
U popularnom videu, David upozorava vozače da ne nasjedaju na prijevaru u kojoj se vozačima naplaćuje zamjena niza dijelova koji zapravo nisu potrebni za rješavanje problema. “Mušterije kažu ‘Uložio sam 2.250 eura u ovaj automobil, još uvijek nije popravljen, još uvijek stvara buku’, a mi ga na kraju popravimo s dijelom od 37 eura”, kazao je David za Express.
Prevara se događa kada mehaničar preporuči vozaču zamjenu više dijelova u automobilu kako bi riješio nejasan problem. Ponekad mehaničari nisu sigurni u uzrok kvara ili ne postavljaju pravilnu dijagnozu. Međutim, neki nepošteni mehaničari namjerno postave pogrešnu dijagnozu kako bi naplatili više, zamjenjujući svaki dio unutar sustava prije nego što predlože stvarno rješenje.
Ako vozač sumnja u ispravnost savjeta koje mu daje mehaničar, preporučuje se da sam pokuša naučiti nešto više o problemu. Iako nije moguće postati profesionalni mehaničar samo pretraživanjem interneta, pregledavanje foruma sličnih problema i prijedlog ranijih rješenja može pomoći vozaču da pokaže mehaničaru da je istražio kvar.
Nabijanje cijene rezervnih dijelova
Osim toga, mehaničari ponekad naplaćuju detaljne preglede vozila koji se u stvarnosti ne obavljaju temeljito. Klijentu se prezentira lažna lista problema, što stvara dodatne troškove, iako problemi možda ne postoje ili nisu ozbiljni. Ponekad mehaničari obavljaju dodatne popravke bez da su prethodno obavijestili vlasnika automobila ili dobili njihovo odobrenje. Onda vlasnicima predočuju veći račun uz opravdanje da je to bilo nužno, iako klijent nije tražio te popravke.
Neki mehaničari mogu napuhati cijene auto dijelova koje koriste za popravak, često i dvostruko ili trostruko više od stvarne cijene, opravdavajući to “teškoćom” nabavke dijelova. Kako biste se zaštitili od ovakvih situacija, preporučuje se da uvijek zatražite ponudu prije popravka, konzultirate više servisa za mišljenje i održavate redovitu komunikaciju s mehaničarom. Transparentni servisi pružit će detaljno objašnjenje troškova i popravaka te vam omogućiti uvid u sve što je obavljeno.